FORSIDE
UNDERVISNING
BESS
LEKTIONER
17 18 19
Lektion
15. februar 2006

Modigt, du er tæt på, god hammer, god komposition, men historien?
en kvinde med dårligt skjult våben, en soldat, der tænder en cigaret og en turist, der tager et billede af mig, det er nonsens.
når kvinden er så uskarp, skal hun være mørk, skikkelserne skal være sorte, og det lyse område ikke gråt.
det er vanskeligt at ændre billedets balance, fordi du har ødelagt det i tonerne.

Flot baggrund, mørk og dyb, hård og rolig. og i forgrunden en hvid paraply, lys og legesyg.
men hvad er meningen? at det er smadder sjovt at bo i skyggen?
din glæde over kontrasten er langt større, end ønsket om at fortælle mig noget. den sorte mur var altså bare en kulisse, og paraplyen blot en undskyldning.
jeg har fjernet kaninen for at give det lidt mening.

Vælg mellem de to elementer araberen og kristus: gør araberen mørk og næsten usynlig, og jesus lysende i sin himmel. beslut dig for en hovedhistorie, og lad os deltage i eftersøgningen af araberen i mørket.
dit fotografi skal altid være fuldt af oplevelse, giv os mulighed for at gå på opdagelse. at araberen er i midten er kedsommeligt, som var han og ikke jesus lavet af sten.

Jeg beundrer dit mod, men undskyld, det er altså et blindskud.

Jeg beundrer dit mod, men undskyld, det er altså bullshit.